26 May 2008

مسابقه برج جدید محله دفانس پاریس

فردا برنده مسابقه برج جدید محله دفانس پاریس مشخص خواهد شد. دانیل لیبسکیند یکی از شرکت کنندگان این مسابقه در مصاحبه ای که به این منظور انجام شده است می گوید این برج یک نشانه خواهد بود, نشانه ای که پاریس را به عنوان یک شهر منحصر به فرد در جهان مطرح خواهد کرد. البته برای عرضه کردن پروژه اش باید هم این را بگوید شاید می داند که این گزارش در روزنامه مترو که به صورت رایگان در اختیار همه اقشار جامعه قرار می گیرد چاپ خواهد شد.
وی در پاسخ به این پرسش که چرا یک برج دیگر؟ مطرح می کند که این برج بر خلاف دیگر برجهای اداری-تجاری دفانس که به صورت مقطعی در شبانه روز زنده و پویا هستند, به صورت 24 ساعته و هفت روز هفته در حرکت و پویایی خواهد بود.
او در توضیح نحوه کارش می گوید : "باید بتوانم پروژه ام را به روش سنتی روی کاغذ ترسیم کنم ." از نظر او ورقه سفید وجود ندارد و هر کاغذ سفیدی حامل ایده ای خارق العاده است.
در انتها لیبسکیند از موسیقی به عنوان عامل الهام دهنده در کارهایش یاد می کند." جان سباستین باخ یک معمار باور نکردنی بوده است." از نظر او یک قطعه موسیقی, یک فضای معماری است. او اشاره می کند که برای طراحی در مکانی خاص ابتدا به موسیقی خاص آن نقطه جغرافیایی گوش می دهد . جالب است که این فضای موسیقی در کارهای لیبسکیند و خصوصا در این پروژه خاص دیده می شود.

پروژه پیشنهادی دانیل لیبسکیند

و چهار فینالیست دیگر مسابقه از این قرارند


ژان نوول




نورمن فاستر




ژک فریه


ویل مت و ستیون هال

2 comments:

HesamATIGHI said...

هیجان انگیز بود فقط یک نکته تکمیلی:

اگر اشتباه نکنم تکلیف این برج مشخص شده بود و کار مورفوسیس برنده شد. این برجی که یاد کردید فکر می کنم برجی ست که در فاصله دورتری نسبت به طاق قرار داره و با مخالفت حزب سبز فرانسه این مسابقه برگزار شد که حتی مخالفت زیادی هم در کابینه سارکوزی برای موقعیت ساخت این برج برپا شد ولی این تصمیم گیری برای احداث دقیقا در زمان رویکار آمدن ریاست جمهوری فعلی و خداحافظی شیراک بود که منجر شد به عبارتی قضیه ماستمالی شد و ... (از آن مخالفتهای فرانسوی!!!) و در واقع این دومین برجی ست که به شکل مسابقه برای این منطقه در نظر گرفته شده است. با تمام این حاشیه ها بعضی از شرکتهایی سرشناس حاضر به شرکت نشدند و نکته مهمتر حضور دیکتاتور عرصه مسابقات ژان نوول بود که به خاطر آخرین مسابقه واقع در پاریس که سالن فلورامونیک پاریس در "لاویلت" بود و آن قضایای معروف، شرکت کننده های آن مسابقه مثل MVRDV، حاضر به شرکت در این پروژه نشدند.. با رجوع به سایت مورفوسیسhttp://www.morphosis.net/morph.html، دومین عکس، تصویر برج زیبای مذکور می باشد
حتی قرارداد اجرای پروژه مورفوسیس هم کار آژانس AME-96 می باشد.
پیروز باشید

azadeh said...

http://www.tour-signal-ladefense.com/
به این سایت مراجعه کنید نتیجه این مسابقه فردا 27 ماه می ساعت 10 صبح اعلام خواهد شد شاید شما این مسابقه را با مسابقه دیگری اشتباه گرفتید
مرسی از اطلاعاتی که دادید
موفق باشید

 
Free counter and web stats